Home News “Russian journalists in exile did not foresee such a level of Russophobia in the West”

“Russian journalists in exile did not foresee such a level of Russophobia in the West”

by admin

On December 6, Latvia revoked the license of the independent Russian television channel TV Rain (Dojd). According to the Latvian authorities, the channel poses a threat to the country’s national security. This decision, which made a lot of noise here among the Russians – and those who are in exile – touched me personally. Tikhon Dzyadko, the editor of Dojd, is my youngest son. I follow closely all the adventures of Russian journalists who were forced, like him, to leave their country at the beginning of March when the deputies passed the law on “fake news”. From then on, any mention of hostilities in Ukraine was now considered a crime punishable by five to ten years in prison.

Several dozen journalists, almost all of the editorial staff, first went into exile in Georgia, where they tried to continue their activities. Their idea was simple: to provide information on what is happening in Ukraine and Russia and thus fight against official Russian propaganda. Dojd’s editorial team got support from Latvia [membre de l’Union européenne et de l’Otan, NDLR] who offered to license it for broadcast via cable networks and YouTube. This summer, the Russian channel in exile moved to Riga, the Latvian capital. Before her, several media had already put their suitcases there. “Meduza”, “Novaia Gazeta Europe”, BBC Russia…

From the first days, the presence of Dojd on Latvian territory, where the proportion

This article is for subscribers only. Take advantage of our special offers without obligation.

WHERE

Google Exclusive: 6.99€/month

By choosing this promotional subscription path, you accept the deposit of an analysis cookie by Google.

You may also like

Leave a Comment